Liesbeth en ik zijn 2 weken in  Wales op vakantie geweest. Prachtige coastal paths met een schitterend uitzicht. En kronkelige weggetjes met hedges. Zonder uitzicht dus… 

Ons werk is nooit ver weg. Tijdens het boodschappen doen valt op dat er bij een grote Tesco-supermarkt tientallen(!) jonge mensen bezig zijn met het inpakken van online bestelde boodschappen. Gewoon tussen het winkelend publiek door. Ik zie daar de voordelen wel van in, maar zeker ook de nadelen. Iedere inpakker loopt vele kilometers door de hele winkel heen om zijn of haar boodschappenkratten te vullen.

Hoewel wij bij EKONOOM veel kleinschaliger werken is het inpakken efficiënter: De looplijnen zijn kort, alles is gericht op het inpakwerk. Onze bezorgbussen staan in een laaddok van ons magazijn, zodat er ook bij het inladen zo weinig mogelijk tijd wordt verspild.

In Groot-Brittanië is men al vele jaren gewend aan online boodschappen doen. Bedrijven als Ocado, Tesco, Morrissons, Sainsbury en ook de biologische varianten Abel&Cole en Riverford rijden er met hun vele bezorgbussen rond. Een blik in de toekomst, volgens ons. Ook in Nederland ervaren steeds meer mensen het gemak van thuisbezorgen!

EKONOOM wil je steeds beter van dienst zijn. Deze zomer zijn we bezig met de voorbereidingen voor een grote stap. Nu houd ik je nog even in spanning…. In september kan je die verbeteringen zelf al gaan ervaren.